2013. október 1., kedd

Fűszeres padlizsán - pulykamellel, szilvával megbolondítva

Imádom a padlizsánt! Amikor először utánaolvastam a paleónak, sok helyen láttam, hogy az igazi hardcore követők sem a padlizsánt, sem a paprikát, sem a paradicsomot nem szívesen fogyasztják (mondanom sem kell, a hüvelyeseken túl pont ezek azok, amiket szívesen megeszek). Mára szerves részei a paleo étkezésnek, csupán az autoimmun betegségben szenvedőknek hívják fel a figyelmét ezek kihagyására.

Jobbik felem anyukája szép és lédús padlizsánokkal ajándékozott meg, amikor feljöttek megnézni az új lakásunkat, így rögtön be is indultak az agyamban lévő fogaskerekek, mit is készíthetnék belőlük. Teljesen véletlenül akadt a kezembe a Metro egyik száma, amelyben több padlizsános recepttel ismertették meg a nagyérdeműt, és nekem elsőre ez a recept ragadta meg a tekintetem, hiszen nem csak egyszerű az elkészítése (leszámítva a padlizsán kibelezését, mert az nekem igen nehezen ment), de már az illusztrációnak szánt kép alapján is ínycsiklandozó volt. Két nappal később már itt illatozott a konyhámban! :) A receptet gyakorlatilag változtatás nélkül teszem közzé.


Fűszeres padlizsán - hozzávalók (ebből a mennyiségből 2 adag lesz):

2 kisebb padlizsán félbevágva, kivájva
1 kis fej vöröshagyma
3 ek olaj
20 dkg apróra vágott pulykamell

(frissen) őrölt feketebors
1 kk Cayenne bors
2 tk indiai szárnyas fűszerkeverék (én ezzel nem rendelkeztem, így a hús ízesítéséhez olyan fűszereket választottam, amelyek a szilvához is jól passzolnak: fahéj, kurkuma, szegfűszeg, szerecsendió)
10 dkg szilva kimagozva, felaprítva
1 tojás
1/2 dl fehérbor - bor hiányában ez nálam elmaradt :)
10 dkg durvára vágott, enyhén pirított (pekán)dió

Az olajon dinszteld meg az apróra vágott vöröshagymát, majd dobd mellé a pulykamellet, sózd, borsozd, és öntsd fel a fehérborral. Hagyd elpárologni a bor alkoholtartalmát, majd fedd le, hogy megpuhuljon a hús. Pirítsd egy kicsit, majd tedd mellé a padlizsán belsejét, kockákra vágva. Szórd meg az indiai fűszerkeverékkel (vagy az általam is javasolt fűszerekkel), és rövid ideig pirítsd együtt.

Ezek után vedd le a tűzről, majd néhány percnyi hűlés után keverd bele a tojást, a felaprított szilvát és a (pekán)diót. Ezzel az isteni masszával töltsd meg a kivájt padlizsánokat, és 160 fokos, előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt süsd készre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...