2013. október 11., péntek

Lemon curd paleósan

Ahogy egyre távolodik hazatértem napja, egyre többet gondolok Glasgow-ra és Skóciára. Az eső és a viharos szél ellenére minden pillanatát élveztem az ottlétemnek, és bármikor nagyon szívesen visszatérnék akár csak pár nap erejéig is, meglátogatni az ottmaradt barátaimat. Hiányzik az emberek kedvessége és mosolygós derűje, amit még a folyamatosan szemerkélő eső sem tudott lemosni az arcukról, és hiányzik a lakásom és Marcel cica a földszintről :(

Bár a skót-angol konyha nem lopta be magát a szívembe, egy valamibe rögtön, megérkezésem másnapján szerelmes lettem: a méltán népszerű, és egész világon ismert citromkrémbe. A lemon curd hasznosítására kismillió lehetőség kínálkozik, de én legszívesebben csak elkanalaztam tanulás vagy filmnézés közben. Imádom, hogy egyszerre édes és rendkívül fanyar. A bolti változat azonban rengeteg cukrot és adalékanyagot tartalmaz, így elhatároztam, az elsők között lesz, amit paleósítok (ugyanis a citromkrémről hazaköltözésem után sem voltam hajlandó lemondani). TücsökBogár receptje alapján készítettem, és azt kell mondanom, teljesen ugyanolyan íze van, mint a kinti boltinak, csak ez sokkal egészségesebb :)


Lemon curd paleósan - hozzávalók:

3 egész tojás
1 dl frissen facsart citromlé (kb. 3 kisebb citrom)
1 citrom reszelt héja
7,5 dkg kókuszolaj (nem paleósok készíthetik vajjal is)
5 dkg xilit (esetleg xukor vagy kristályos méz)

Tégy minden hozzávalót egy kisebb tálba, és gőz felett kezd el kevergetni. Légy nagyon óvatos, ha nem kavarod folyamatosan, a tojás kicsapódhat, ami ehetetlenné tenné a krémet. Ha már olyan sűrű, mint a meleg puding, vedd le a gázról, és adagold kis üvegekbe. A hűlés folyamán egyre szilárdabb lesz. Tartsd hűtőszekrényben. Gyakorlatilag bármire használhatod, akár lekvárként, akár sütemények töltelékeként, egyik szerepében sem fog csalódást okozni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...