2013. október 12., szombat

Duplán gesztenyés palacsintatorta

Már hetek óta szemezgettem a piacon a szelídgesztenyével, de olyan drágán adták, hogy a szemezésen túl nem kerültem vele közelebbi kapcsolatba. Egyik nap azonban, az egyik csoporttársam ajánlására, betértem az egyetem közelében lévő kis zöldségeshez, ahol nemcsak nagyon szép árukészletet találtam, hanem megfizethető árú gesztenyét is. Nem tudtam megállni, és vettem egy kisebb mennyiséget, amelyből még aznap házi gesztenyemasszát készítettem.


A gesztenye mellett a másik nagy kedvencem a palacsinta, amelyet szinte bármekkora mennyiségben képes vagyok elpusztítani. Igen ám, de a jól ismert palacsintatészta szinte csak olyan összetevőkből áll, amelyeket a paleo étrend elkerülendőnek tart. Öröm volt látni, hogy rajtam kívül rengeteg édesszájú paleós van, akik az évek során különböző alternatívákat fejlesztettek ki a palacsinta paleósítására. Engem különösen ez a recept fogott meg, mert már a képek alapján is látszott, hogy nagyon hasonló lehet az eredeti palacsintához. Ráadásul gesztenyelisztből készül, ami tökéletes választásnak tűnt a már meglévő gesztenyemasszámhoz. Mondanom sem kell, a palacsinta még aznap itt gőzölgött a tányéromon :)


Duplán gesztenyés palacsintatorta - hozzávalók:

a tésztához:
3 egész tojás
7 csapott ek gesztenyeliszt
1/2 dl Cocomas kókusztejszín
1 dl szénsavas ásványvíz
2 ek paleolaj/kókuszolaj
1 csipet só
1 ek xilit
valamennyi zsiradék a sütéshez - nálam teflonsütőben készült, így nem kellett alátennem semmit sem

a gesztenyekrémhez:
20 dkg házi gesztenyemassza - 30 dkg szelídgesztenye megsütve, meghámozva, összetörve némi kókusztejszínnel és édesítőszerrel
2-3 dl Cocomas kókusztejszín - ha túl sűrű, adhatsz hozzá vizet
2-3 ek méz

A gesztenyeliszt kivételével a tészta hozzávalóit keverd homogén folyadékká, majd óvatosan, kanalanként add hozzá a lisztet, mert akárcsak az eredeti tészta esetén, ez is csomósodhat. Az igazihoz hasonló sűrűségű tésztát kell kapnod. Felhevített serpenyőbe csorgass egy kevés tésztát, majd miután az egyik oldala szép barnára sült, fordítsd át, és a másik oldalát is süsd meg (ha van palacsintalapátod, a forgatás hihetetlen egyszerű, hiszen maga a tészta nem szakad - mivel én kímélni akartam a teflonbevonatot, kézzel fordítgattam a palacsintákat). Rétegezd a palacsintákat: nálam az első rétegre gesztenyekrém került, a másodikra házi citromkrém (édesszájúaknak csokikrém vagy cukrozott kakaó), majd a következőre ismét gesztenye, és így tovább, amíg el nem fogytak a megsütött palacsinták.

A teteje bevonható csokimázzal, de szerintem enélkül is kellően édes. Tálaláskor a megmaradt gesztenyekrémet kínáltam a palacsinta mellé, de nagyon finom mézzel megcsorgatva is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...