2013. október 5., szombat

Thai sütőtök curry

Gyakran "vádolják" azzal a paleo diéta híveit, hogy húson kívül nem fogyasztanak semmi mást, néha egy kis salátalevelet, és kész. Eleinte én is ebben a tévhitben éltem, és meg is örültem ennek, hiszen óriási húsevő vagyok, gyakorlatilag minden formában meg tudom enni. Lehet, hogy a vércsoportom eleve determinál erre a ragadozó létre ?? :)

Azonban vannak napok, amikor nem vágyok semmilyen húskészítményre vagy húsra. Ilyen esetekben szoktam vegetáriánus vagy (nyers) vegán gasztroblogokon nézelődni, hihetetlen, mit ki nem tudnak hozni a zöldségekből. Közülük is a kedvencem Vegasztrománia, aki a finomabbnál finomabb ételeket szebbnél szebb fotókkal, sőt mi több, fotómontázsokkal illusztrálja, ami meghozza a kedvem szinte bármelyik étel elkészítéséhez.

Ősszel a piac tele van sütőtökkel, amivel én eddig csak sült formában találkoztam, sem az abból készült leveshez, sem más típusú elkészítési módhoz nem volt szerencsém, így meglepetten olvastam kedvenc vegámnál a sütőtök curry receptjét. Úgy döntöttem, adok neki egy esélyt, hátha alapfogássá válik a konyhámban ... jelentem, azzá vált :)


Thai sütőtök curry - hozzávalók:

60 dkg magtalanított, hámozott sütőtök felkockázva - eredetileg hokkaido tökkel íródott a recept
1 kisebb fej hagyma felaprítva
1 fokhagyma reszelve/apróra vágva
1 kk őrölt gyömbér - az eredeti recept 1 cm-nyi frissen reszelt gyömbért ír
1 ázsiai citromfű - rengeteg fűszerrel helyettesíthető, pl. bazsalikom, menta; de használhatsz citromhéjat is
1 chili - nálam szárított chili került az ételbe (természetesen, aki jobban szereti csípősen, ízlés szerint adhat hozzá többet is)
1/3 csokor petrezselyem nagyon apróra vágva - eredeti recept szerint koriander, de nekem most petrezselyem volt itthon
1 lime
4 dl kókusztejszín
1 kk xilit - teljesen kihagyható, legközelebb nem is teszem bele
só - én nem tettem, nem is hiányzott
1/2 ek green thai curry paszta
zsiradék - eredeti recept szezámolajjal dolgozott, nálam a kókuszzsír töltötte be ezt a funkciót

Hevítsd fel a zsiradékot, majd dobd rá a hagymát, és párold üvegesre. Tedd mellé a sütőtököt, a chilit és a citromfüvet, majd öntsd fel a kókusztejszínnel (aki kicsit levesesebbre szeretné hagyni, adhat hozzá vizet is). Fokozatosan adagold a tökhöz a fűszereket, előbb a cukrot, a curry pasztát és a gyömbért, majd a fokhagymát, a legeslegvégén pedig a lime kifacsart levét és a petrezselymet. Mindennel elkészülsz legfeljebb 20 perc alatt (plusz a sütőtök pucolására szánt idő, ami nálam nem ment gördülékenyen).
Főzhetsz mellé rizst vagy rizstésztát is, én így magában ettem, és mennyei volt. :)

Megjegyzés: Sajnos, nem voltam elég figyelmes, és sikerült egy kicsit túlfőznöm a sütőtököt, erre mindenképp ügyeljetek. Aki levesesebben szeretné, csökkentse a kókusztejszín mennyiségét 2-3 dl-re, és adjon még hozzá 2-3 dl vizet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...