2013. október 8., kedd

Cinnamon "french toast", azaz fahéjas paleo "bundás kenyér"

Az úgy volt, hogy valami édes reggelire vágytam, hogy végre felválthassam valamivel a gyümölcsöket. Imádom az őszi gyümölcstermést, félreértés ne essék, de magas cukortartalmuk miatt egyik sem kifejezetten ajánlott fogyókúrázók számára (és nekem egyelőre ez is szempont), így alámerültem az internet által nyújtott receptrengetegbe, hogy megtudjam, a nagyvilágban ezt hogyan oldják meg.

Olyan megoldást kerestem, ami nem túl tömény, viszonylag könnyen elkészíthető, és anyagilag sem dönt romlásba - ez utóbbi feltétel, sajnos, nem teljesült 100%-osan, de a végeredmény feledtette velem a blokk feletti morgolódásom. De mi is a végeredmény? Az anyukák minden gondra-bajra tudják a megoldást, így Paleo Mom honlapjára már viszonylagos megnyugvással léptem be, tudván, hogy ebből csak is jó sülhet ki. A legfrissebb receptek között rá is akadtam erre, és nem tudtam neki ellenállni, ma már ez volt a reggelim :) Mivel angolszász recept, bögre volt a mértékegység, de zárójelben feltüntetem, hogy nagyjából hány evőkanálnak felel meg az adott mennyiségű hozzávaló (1 cup = 2,5 dl).
 

Fahéjas french toast - hozzávalók:

8 tojás
1/4 bögre juharszirup - nálam 1/2 bögre xilit (4-5 ek) - kevesebb is bőven elég
1,5 tk őrölt fahéj
1/3 bögre Cocomas kókusztejszín (nagyjából a 2 dl-es doboz fele)
1/3 bögre nyílgyökérliszt (2-3 púpozott ek)
1/3 bögre kókuszliszt (4-5 ek)

A tojásokat válaszd szét, és a fehérjéket verd kemény habbá (az angol nyelvű utasítás szerint addig, míg a habverő nem hagy kis csúcsokat a tojáshab tetején). A sárgáját keverd össze az édesítőszerrel, a kókusztejszínnel, a nyílgyökérliszttel és a fahéjjal, majd folyamatosan kevergetve add hozzá a felvert fehérjéhez. Miután elegyítetted a kettőt, óvatosan (akár szitálva) add hozzá a kókuszlisztet is, vigyázva, hogy ne törd össze a tojáshabot. Öntsd sütőpapírral bélelt formába, és 180 fokra előmelegített sütőben süsd 18-20 percig.

Magában is isteni finom, de Jobbik fél lekvárral eszi, és nem panaszkodik :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...