2014. január 14., kedd

Csőben sült karfiol brokkolival

Szintén a karácsonyi szünet TV Paprikás, pontosabban Jamie Oliveres maratonjának egyik terméke lett ez az egytálétel - én legalábbis nem hiányoltam mellőle a húst. Jamie Oliver - Gordon Ramsay mellett - az egyik legkedvesebb tévés szakácsom, akiből olyan ellenállhatatlan báj és kedvesség sugárzik, hogy akkor is ott maradok a tévé előtt, ha előzetesen teljesen mást terveztem, csakhogy nézhessem őt 1-2 percig. Rendkívül precíz, pontos, leolvasható az arcáról és a mozdulatairól, hogy mennyire imádja, amit csinál, és hogy a főzés számára mennyivel több mint egyszerű foglalkozás. Gyakorlatilag minden sorozatát szívesen nézem, de a Save with Jamie az egyik nagy kedvencemmé vált, mert a sok kiváló fogás mellett olyan tippekkel látja el a kezdő és a haladó háziasszonyokat egyaránt, hogy az ember egyszerűen csak a homlokára csap, hogy "ez nekem eddig miért nem jutott eszembe??!", annyira egyszerűek és praktikusak.

Az alábbi recept is ebben a műsorban volt látható, bár a paleo besamelmártás elkészítése 100%-ban rám maradt, hiszen Jamie bár - többnyire - egészségesen főz, rendkívül hagyományos alapanyagokat használ. Besamelt még a régi konyha szerint sem készítettem soha, ismerősök és barátok annyira bonyolultnak festették le, hogy egyszerűen nem mertem belevágni. Viszont a Jamie-féle csőben sült karfiol annyira megragadta a figyelmem, hogy erőt vettem magamon, és úgy döntöttem, belevágok. Nálam vajjal készült, ami sokak szerint kompromisszumos hozzávaló a paleóban, de biztos vagyok benne, hogy ghível is jól működne.


Csőben sült karfiol brokkolival - hozzávalók:

60 dkg karfiol (pucolás után mértem)
30 dkg brokkoli (szintén pucolás után)
5 dkg márkázott vaj
3 tk kókuszliszt
1,5 tk nyílgyökérliszt
5-6 dl kókusztej - én 2 dl Cocomast hígítottam fel a dobozon lévő utasítások szerint
7 dkg kemény sajt- elhagyható
2 nagyobb gerezd fokhagyma
1 nagy marék szeletelt mandula
ízlés szerint só és őrölt fehérbors


Mielőtt bármihez hozzákezdenél, tisztítsd meg a karfiolt és a brokkolit, hogy később már ne kelljen bíbelődni velük. Szedd mindkettőt rózsáira. A besamelhez egy lábasban hevítsd fel a vajat, majd add hozzá mindkét lisztet. Amikor már morzsás állagú, folyamatos kevergetés mellett apránként öntögesd hozzá a kókusztejet. Ha kézi habverővel dolgozol, egyáltalán nem lesz csomós. A kókusztej mennyisége attól is függ, mennyire szeretnél folyékony besamelt kapni. Nálam most mind a 6 dl belement. Ízesítsd a fokhagymával, a sóval és a borssal. Tedd bele a brokkolit, és főzd puhára. Ha elkészült, turmixold át az egészet, hogy egy homogén, szép zöld színű mártást kapj. Keverd bele a reszelt sajt kicsit kevesebb, mint felét.

A karfiolrózsákat tedd egy kivajazott, tűzálló tálba, és öntsd nyakon a zöld besamel mártással. Szórd rá a megmaradt sajtot és a mandulát, és süsd meg előmelegített sütőben, 180 fokon egészen addig, amíg a teteje szép aranybarna lesz. Nem kell megijedni, a karfiol úgyis fantasztikusan puhára sül, ha előtte nem pároljuk meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...