2013. október 4., péntek

Banános körteleves

Bár nem tartom magam különösebben levesesnek, időnként rámjön az "ehetnék", és akkor szívesen összeütök magamnak egy könnyű krémlevest (vasárnaponként pedig megkapom a heti betevő húslevesemet - mint sokaknak, nekem is anyukám levese a No. 1). Ha választanom kell a zöldség- és gyümölcs-krémlevesek között, inkább gyümölcslevest főzök, szinte mindig idénygyümölcsből, ugyanis a fagyasztottakért nem rajongok igazán.

Mivel a körte magasan vezeti a népszerűségi listámat az őszi gyümölcsök között, nem volt kérdés, hogy ő esik áldozatomul a konyhában. Olyan receptet kerestem, ami csavar egy kicsit az egyszerű körtelevesen, így akadtam rá Krisztánál a banános variációra, ami rögtön szimpatikus lett számomra. Nem bántam meg: egy selymes, nagyon krémes leves lett a végeredmény, amelyet bármely napszakban szívesen fogyasztok...igen, akár reggeliként is :)


Banános körteleves - hozzávalók:

4 db vilmoskörte - én a héját is meghagytam, kiskorom emlékei szerint "abban van a vitamin" :)
2 db kisebb banán
2 dl kókusztejszín
víz
1 kk fahéj
1 kk őrölt gyömbér
1 csipet só
1 ek xilit vagy egyéb cukorpótlék

A megmosott körtéket és a meghámozott banánokat kockázd fel, és egy kevés vízzel (nagyjából félig lepje el a gyümölcsöket) tedd fel főni, és amikor egy kicsit megpuhult, add hozzá a kókusztejszínt, a fűszereket és az édesítőt, majd botmixerrel turmixold homogénre. Turmixolás után hagyd még egyszer felforrni, és már tálalhatod is. Nálam csillagánizs került a tányérba dekorációként.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...