2013. október 3., csütörtök

Karfiolpüré pirított gombával

Skóciában sokszor vásároltam gombát, több okból is:

1) más zöldségek árával összehasonlítva, meglepően olcsó volt,
2) magas fehérjetartalmú, így kiváló húspótló,
3) egyszerűen annyira nagyon szeretem! :)

Amikor nagyon finom, de egyszerű ebédre vágytam, krumplipürét készítettem a pirított gomba mellé. Lassan 4 hónapja, hogy egyáltalán nem eszem krumplit, és be kell vallanom, igazán nem is hiányzik (ha krumplira vágyom, édesburgonyát sütök sóval és Cayenne borssal). E döntésem teljes mértékben paleo-független volt, egy nap úgy ébredtem fel, hogy többet nem kívántam ... bár, a paleo étrend sem támogatja a burgonyafogyasztást, köszönhetően magas keményítő tartalmának.

Megoldást kellett találnom, hogyan pótolhatnám a krumplipürét a konyhámban. A legjobb alternatívának a különböző zöldségekből készített pürék mutatkoztak, különösen a Mezei Elmira által ajánlott karfiolpüré nyűgözött le. Amellett, hogy a karfiol az egyik kedvenc zöldségem, az elkészítése is végtelenül egyszerű, ráadásul valóban nagyon finom (még ha küllemre nem is a legmeggyőzőbb). :)


Karfiolpüré pirított gombával - hozzávalók:

1 kis fej karfiol rózsákra szedve
1 kanál zsiradék - gyakorlatilag ez bármi lehet, paleósoknak sertészsír, libazsír, kacsazsír etc., nem paleósoknak vaj
0.7-1 dl kókusztejszín
1 csipet só
1 csipet őrölt fehérbors
1 csipet szerecsendió

25 dkg gomba - bármely fajta, de én az egyszerűen nagyszerű fehér csiperkét preferálom :)
1 csipet só
1 csipet őrölt feketebors
kevés majoránna - elhagyható, én csak nagyon ritkán teszek bele


A karfiolrózsákat tedd lobogó vízbe, és főzd addig, amíg olyan puhák lesznek, hogy villával könnyedén törheted őket. Add hozzá a zsiradékot és a tejszínt, majd törd össze. Ha krémesebb állagúra szeretnéd, botmixerrel törd át még egyszer. Végül add hozzá a fűszereket.

A megtisztított gombákat vágd kisebb-nagyobb szeletekre, és felforrósított zsiradékon (nálam olívaolaj vagy kókuszzsír) párold fedő alatt egészen addig, amíg a víz teljesen elfő róla. Miután a felesleges nedvesség elpárolgott, pirítsd még egy kicsit, hogy szép piros színe legyen, végül sózd és borsozd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...