2013. szeptember 29., vasárnap

Hogyan is kezdődött?

Körülbelül fél éve érzem, hogy valami nincs rendben a szervezetemmel...no, nem szervi gondokra gyanakodtam, de a közérzetem nem volt az igazi. Először a környezeti változást okoltam (tanulmányi okokból egy évre Glasgow-ba, Skóciába költöztem), aztán az egyedüllétet (egy év a szeretteim és a barátaim nélkül bizony, minden előzetes várakozásom ellenére, nem volt könnyű), végül a rossz táplálkozást, mert bár rengeteg gyümölcsöt és zöldséget ettem (persze, önmagamhoz képest), bizony, rengeteg édességet is elfogyasztottam, elsősorban közérzeti problémáim orvoslására...ördögi kör! :)

Nyáron végül úgy döntöttem, ha hazajövök, változtatok a korábbi étkezésemen. Először a fogyás is vezérelt (bizony, a sok édesség és stressz megtette a hatását, és 10 kiló szinte észrevétlenül felkúszott egyébként sem párductestemre), de legfontosabb mégiscsak a közérzetem javítása volt. Így találtam rá a paleo diétára, amely elsőre lenyűgözött (annak ellenére, hogy kedvenc ételeim 90%-a tiltott kategóriába került, szipp).

Mit is jelent a paleo? Elsőre furcsának tűnhet, hogy a hétköznapi élelmiszerek jelentős részére a paleo táplálkozás hívei nemet mondanak, jómagam is nehezen képzeltem el az étkezéseket cukor-, glutén- és laktózmentesen, de ma már nagyon egyszerűnek hat. Zöldségek közül gyakorlatilag bármit meg lehet enni, egyedüli kivételt a hüvelyesek jelentenek (amelyek az én nagy kedvenceim - voltak), valamint a magas keményítő-tartalmúak, mint a burgonya és a kukorica. A gluténtartalmú liszteket a maglisztek helyettesítik a konyhámban, cukor helyett pedig xilitet és mézet használok. Ami a legélesebb váltás volt: a tejtermékek elhagyása, ezek voltak a gyengéim, különösen a natúr joghurt és a lágy sajtok. Egy külön bejegyzésben később részletesen írok majd mindezek hátteréről is, ígérem :)



Immár harmadik hete élek e szerint az életmód szerint (igenis, a paleo nem diéta, sokkal inkább életmód), és kezdeti tapasztalataim nagyon is pozitívak:


- 3 hét alatt 3 kilogrammal lettem könnyebb, és még bele sem kezdtem a megerőltető fizikai gyakorlatokba (nem szerettem volna egyszerre sokkolni a testem étrendváltással és kemény edzésekkel),

- könnyebben mozgok, és lassan kezdek visszaállni az 5-6 óra alvásra, amihez hozzá vagyok szokva (Skóciában volt olyan éjszaka, hogy 12 órát aludtam...tudom, másoknak ez a természetes, de engem szinte sokkolt, hogy majdnem átaludtam a napot hasznos ténykedés nélkül),

- kapcsolódva az előző megjegyzéshez, energikusabbnak is érzem magam, nem jelent gondot az egész napos munka, bár a koncentrációmon lenne még mit javítanom,

- bár még mindig hadilábon állok a zöldségekkel és gyümölcsekkel, a paleo ilyen rövid idő alatt is megtanított arra, hogy ha változatosan készítjük el ezeket, ugyanolyan élvezetesek, mint a sültkrumpli rántott hússal ;)

- büntetlenül ehetek olajos magvakat (persze csak módjával).

Ezzel a bloggal másoknak szeretnék kedvet csinálni a diéta megkezdéséhez, illetve ötleteket szeretnék adni mindazoknak, akik egy kicsit már unják a mindennapok, egyébként nagyon finom, ételeit. A kezdetekben még más bloggerek kicsit módosított recepjein lesz a hangsúly, de amint én is belerázódom a paleóba, 100%-ban saját receptekkel is fogok jelentkezni.

Paleóra fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...