2013. október 20., vasárnap

Pikáns tökmaglisztes kenyér

Az történt, hogy a jó dolgokba is könnyű beleunni - így jártam az első paleo kenyeremmel. Az elmúlt egy-két hétben már alig akart lecsúszni, szabályszerűen könyörögnöm kellett minden egyes falatnál, hogy ne fulladjak meg. Az íze még mindig nagyon finom volt (bár ezzel egyedül én voltam így, mindenki más inkább a fehér kenyérre szavazott :) ), de az állagával már nem voltam kibékülve.

Nyár óta "porosodott" a polcomon a tökmagliszt, még szüleimtől kaptam nyaralási ajándékként. Nagy bajban voltam, mi készüljön belőle, nem nagyon ismertem ezt a maglisztet. Egyáltalán nem tartom magam gyakorlott háziasszonynak vagy konyhafőnöknek, így napokig bújtam az internetet, hogy olyan kenyérreceptre leljek, amely rögtön megnyeri a tetszésem, és végre a tökmaglisztem is hasznosítani tudjam. Alapnak Zsu receptjét használtam, de az ízesítése egy kicsit eltérő lett. Ennek a kenyérnek már lett "héja" is, belül pedig nagyon omlós, nem olyan száraz, mint az előző. Új kedvenc! :)


Pikáns tökmaglisztes kenyér - hozzávalók:

10 dkg tökmagliszt
5 dkg lenmagliszt
5 dkg finomra őrölt dió
1-2 ek szezámpehely
1 ek lenmag
1 ek chia azték zsálya mag
1 szál szárított chilipaprika őrölve
2 csipet őrölt rozmaring
2 csipet szárított kakukkfű
4 tojás
1 ek kókuszzsír megolvasztva
1,5-2 dl víz

A száraz alapanyagokat és a nedves hozzávalókat külön tálban keverd össze, majd elegyítsd homogén masszává. Az eredeti recept szerint akkor jó, ha a tészta egy kicsit folyós, én ehhez annyira nem ragaszkodtam. 180 fokra előmelegített sütőben, egy kisebb kenyérformában 35-40 percig sütöttem, majd a formából kiemelve hűtöttem. A szeletéssel várj addig, amíg teljesen kihűl, különben atomjaira hullik szét :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...