2013. október 6., vasárnap

Mandulás-lenmagos kenyér

Korábban már megjegyeztem, hogy reggelente szívesebben eszem gyümölcsöt, de mostanában egyre inkább hiányoznak a finom, foszlós kenyerek és kalácsok. Régen mind a sós, mind az édes péksüteményeket nagyon szerettem, és bizony az édeseket ma sem vetném meg, ha nem váltottam volna életmódot.

Igen ám, de gluténmentes kenyeret nem árulnak minden sarkon, így életemben először magamnak kellett gondoskodnom a kenyérről is. Bár gluténmentes liszt kapható a boltokban, én mégis inkább a különböző magokból készült lisztekre esküszöm. Az olajos és csonthéjas magvak remek fehérje- és magnéziumforrások, ráadásul nagyon finomak és roppant egyszerű velük dolgozni. Igaz, bizonyos maglisztek esetén az ár igen borsos, de abszolút rászolgálnak minden egyes rájuk költött forintra.

Számos receptet átbogarásztam, hogy melyik felelne meg a legjobban az ízlésemnek, ám ismét kedvenc vegám húzott ki a csávából (az igazsághoz hozzátartozik, hogy választásomban közreműködött az a piaci árus is, aki kérésem ellenére sózott, hámozott mandulát adott). A talált receptet egy kicsit felturbóztam, de az alaprecept is nagyon ízletes. :)


Mandulás-lenmagos kenyér - hozzávalók:

15 dkg lenmagliszt - ez az egyik legolcsóbb magliszt, és fantasztikus ásványianyag- és vitaminforrás, többek között tartalmaz káliumot, foszfort, magnéziumot és kalciumot, valamint A-, B-, C-, D- és E-vitamint is
10 dkg (sózott) mandula finomra őrölve
2-3 marék dió durvára őrölve
2 ek szezámpehely
1/2 ek útifű maghéj - biztosítja a kenyér rosttartalmát, aminek nagyon fontos szerepe van az emésztésben és a tápanyagok felszívódásában
1 tk szódabikarbóna - aki nem paleózik, használhat sütőport
1 kk só
3 tojás
1,5 dl víz
1 ek kókuszolaj - kókuszzsír megolvasztva


A száraz hozzávalókat és a nedves hozzávalókat külön-külön tálban keverd el, majd vegyítsd össze. Hagyd 5-10 percet állni, majd kanalazd át egy sütőpapírral kibélelt formába, és tedd előmelegített sütőbe. 180 fokon süsd kb. 40 percig (az én sütőm bivalyerős, így nálam ez 30-35 perc szokott lenni). A szeleteléssel várj addig, amíg ki nem hűlt teljesen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...