2014. április 11., péntek

Mákos "kalács" mandulás almakrémmel

 Az elmúlt napokban kevés kedvem volt főzőcskézni, grammra mért szabadidőmet szívesebben töltöttem a jó időben (ami azért tőlem elég szokatlan, tekintve, hogy vakond típus vagyok, azaz sötétben, a négy fal között, bár ennek inkább az az oka, hogy a tavasszal érkező meleg időt sem tudom elviselni). Azonban be kellett látnom, nem ehetek állandóan almát vagy egyéb gyümölcsöt, ha megéhezek, mert ez sem a diétámnak, sem úgy általában a testemnek nem jelent megoldást.


Így napindítónak olyan péksüteményre hajazó mákos szeletet készítettem, amelyhez nagyon hasonló már szerepel a blogon, ennek a hozzávalóit variálgattam, mínusz a banán, mert horribilis áron van, és a szezon végével már a minőségében sem vagyok biztos. Én most mindenféle édesítés nélkül készítettem (a hétvégére terveztem némi édességet, az majd kielégíteni az édes íz utáni vágyamat), de édesszájúak/kezdők nyugodtan tehetnek bele 2-3 ek édesítőszert (illetve azok is, akik tartanak a mák enyhén kesernyes ízétől).



Mákos "kalács" mandulás almakrémmel - hozzávalók:

a tésztához:
20 dkg darált mák
10 dkg kókuszreszelék
3 L-es méretű tojás
2 dl hideg víz
3 ek olvasztott kókuszolaj
(2-3 ek eritrit vagy méz, de utóbbi kompromisszum)
+ megbolondítható citrom reszelt héjával

a krémhez:
2 közepes méretű alma
1 nagy marék szeletelt mandula
1/2-1 tk fahéj
2 ek kókuszkrém (Cocomas)
kevés citromlé




A tésztához a tojásokat válaszd szét, a fehérjét verd kemény habbá, és tedd félre. A sárgáját, ha használsz, az eritrittel együtt, verd fel szintén keményre, majd óvatosan keverd hozzá a darált mákot, a kókuszreszeléket, a kókuszolajat és a vizet. Viszonylag kemény tésztát kell kapnod, ezt kell a felvert tojáshabbal fellazítani. Kanalanként adagold a fehérjehabot a mákos keverékhez, hogy laza, de nem folyós tészta legyen a végeredmény. A tészta felét simítsd egy szilikonos sütőpapírral bélelt formába, majd kend rá a krémet, végül fedd be a maradék tésztával.

A krémhez az almát hámozd meg, és kislyukú reszelőn reszeld le, de a levét ne nyomkodd ki. Tedd egy lábasba, add hozzá a citromlét és a fahéjat, és párold addig, amíg elfövi a leve nagy részét. Ekkor add hozzá a kókuszkrémet, várd meg, amíg felforr, majd húzd le a tűzről. Keverd bele a szeletelt mandulát, és hagyd teljesen kihűlni.

180-200 fokra előmelegített sütőben, tűpróbáig süsd. Szeletelés előtt várd meg, amíg teljesen kihűl, különben atomjaira hullik szét :) Finom és laktató, kevés is elég belőle ebédig ;)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...