2014. január 8., szerda

Pisztáciás "piskóta" tejszínes-gyömbéres narancskrémmel

A karácsonyi lazítás idején sokat lógtam a tévé előtt (gyakorlatilag az év egyetlen szaka, amikor be van kapcsolva, persze, leszámítva az olimpiákat), különösen sok időt töltöttem a TV Paprika nézésével. Rengeteg jó ötlettel és érdekes fogásokkal ismerkedhet meg az ember, és pillanatok alatt meg lehet tervezni a menüt hetekre előre. Mindig ámulok és bámulok az ételek és hozzávalók kavalkádján, és ájultan nézem azt a számtalan finomságot, amelyeket percek alatt varázsolnak a tányérokra. Sokszor a legegyszerűbb ötletek és fogások a legínycsiklandóbbak.

Az egyik műsorban olyan desszertet készítettek, amelyet kifejezetten a lisztérzékenyek kedvéért állítottak össze. Sajnos, a teljes recept feljegyzésére nem volt időm, de mivel nem volt különösebben bonyolult, nagyjából megjegyeztem, paleósítottam, és ízlésemre formáltam. Meg kell hagyni, osztatlan sikert aratott az omlós és könnyű piskóta, valamint a kissé savanykás krém, amit gyorsan rögtönöztem a torta mellé. Csak a pisztácia pucolása ne tartott volna olyan sokáig! :)


Pisztáciás piskóta tejszínes-gyömbéres narancskrémmel - hozzávalók:

15 dkg tisztított, natúr pisztácia
2 tojás
8 dkg eritrit
csipet só
1,5 tk szódabikarbóna
1 narancs héja

2 kisebb narancs
1 dl Cocomas
kb. 2 cm-nyi frissen reszelt gyömbér
1 csillagánizs
2-3 ek eritrit


Első lépésként, ha héjas pisztáciát vásároltál, szabadítsd meg a pisztáciát attól. Ez hosszadalmas, fárasztó és az ujjaknak igen fájdalmas művelet, viszont pénztárcakímélőbb :) Aprítsd ízlés szerint, nálam most elég darabos maradt. Válaszd szét a tojásokat, a sárgákat 3 dkg eritrittel fehéredésig keverd, majd add hozzá az őrölt pisztáciát és 1 narancs héját. Ebben a stádiumban a massza eléggé masszív, de ez nem gond. A tojások fehérjét egy csipet sóval és 5 dkg eritrittel verd kemény habbá, egészen addig, amíg a habverő kis csúcsokat kezd hagyni a habban. Apránként, ügyelve, hogy ne nagyon törjön össze a hab, keverd a pisztáciás masszához. Tedd "kivajazott" vagy sütőpapírral bélelt 18 cm-es kapcsos tortaformába, és süsd 180 fokon 20-25 percig.

A krémhez a narancsokat tisztítsd meg és darabold fel kis kockákra (én ki is filéztem, nehogy kesernyéssé váljon a krém). Add hozzá a gyömbért, a csillagánizst és az eritritet, valamint 2-3 ek hideg vizet is. Tedd a tűzre, és kevergesd addig, amíg el nem fövi a leve nagy részét. Add hozzá a kókuszkrémet, és főzd addig, amíg ismét besűrűsödik. Ha nem szereted darabosan, botmixerrel teheted homogénebbé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...