2014. január 25., szombat

Gránátalmás narancslekvár

Az alábbi recept szintén a vizsgamentes hét folyományaként született.

Nagyon szeretem a különböző lekvárokat, bár nem fogyasztottam, és nem is fogyasztom túlságosan gyakran. Szívesen kentem meg vele a pirítósom vagy szívesen csempésztem bele a kedvenc süteményeimbe (zserbó, ah...) vagy Skóciában szívesen elmajszoltam pár kanállal egy szelet sajttorta mellé. A kedvencem a sárgabarack-lekvár, édesanyámé verhetetlen a maga kategóriájában, megközelítőleg sem ízlett annyira egyik sem, mint az övé (és az enyém, mert az elmúlt pár évben, bizony, már együtt készítettük). Az is előfordult, hogy tanulás közben lekvárt nassoltam csoki vagy gyümölcs helyett (azt hiszem, rossz döntést hoztam minden egyes alkalommal, amikor így tettem :) ).

Azonban már jó ideje nem ettem és nem is kívántam, egyáltalán nem hiányzott az "új" konyhámból. Ezért is volt meglepő, hogy valamelyik nap úgy ébredtem, hogy majd' megvesztem egy kis lekvárért. Gyorsan a tettek mezejére léptem, és szétnéztem a hűtőben, milyen gyümölcsöt tudok feláldozni a lekvárkészítés oltárán. Pár narancs és egy kis gránátalma árválkodott elfogyasztásra várva... Gondoltam, érdekes kombináció lesz, próbáljuk meg! Mission completed and the result is more than awesome!! :)


Gránátalmás narancslekvár - hozzávalók (1 db 2 dl-es üveg):

2 öklömnyi narancs (168 cm vagyok, szóval az én öklöm nem túl nagy :) )
1/2 nagyobbacska gránátalma magjai
3-5 ek eritrit
1/2 lime leve
1 csillagánizs



Kezdd a macerásabb résszel. A narancsok héját egy zöldséghámozó segítségével távolítsd el úgy, hogy minél kevesebb fehér rész maradjon a szép, narancssárga héjon, mert az megkeserítheti a lekvárod. A levágott narancshéjakat vágd gyufaszál vastagságú kis csíkokra (ha hosszúnak találod a csíkokat, meg is felezheted őket). Ez egy kis ideig eltart, de nem szabad feladni, a befektetett munka triplán megtérül! :)
A gránátalma magjait 3 ek eritrittel tedd késes aprítóba vagy turmixba, és pürésítsd. Ha nem szereted a gránátalma-magok apró magocskáit, szűrd át a pürét egy konyhai szűrőn vagy gézlapon. A gránátalma-masszát tedd egy magasabb falú fazékba, és kezdd el felforralni. Amikor már veszített a levéből, add hozzá a vékony csíkokra vágott narancshéjat, a lime levét és a csillagánizst (és ha még édesebbre szeretnéd, eritritet ízlés szerint). Addig főzd a szirupban, amíg majdnem teljesen megpuhul.
Közben a narancsokat szedd cikkekre, és filézd ki őket (újabb kissé időigényes munka...). Vágd apró kockákra, és idővel add hozzá a gránátalmás-narancshéjas masszához. Főzd fedő alatt addig, amíg a narancsok teljesen szétfőnek, majd vedd le a fedőt, és hagyd a tűzön addig, amíg eléri a megfelelő lekvár-sűrűséget (nálam nagyjából a főzési idő 60-75 perc volt). Még forrón töltsd kis üveg(ek)be, zárd le, és állítsd fejre legalább 15 percre.


Megjegyzés: Nem tudom, mások is megfigyelték-e már, de az eritrit a lekvárokban hajlamos kikristályosodni. Engem nem zavar, élvezem, ahogy ropog a fogam alatt. Ha úgy gondolod, ezt mindenképp szeretnéd elkerülni, használhatsz mézet édesítőszerként.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...