2014. január 5., vasárnap

Csokis-diós banánkenyér

Hetek óta olyan receptekbe botlok, amelyek karobot tartalmaznak kakaó helyett. A héten bevásárlás közben véletlenül találtam rá az egyik polcon a szentjánoskenyérfa-őrleményre, azaz a karobporra, és úgy döntöttem, ha ilyen sokan szeretik és bíznak benne, bizony, én is teszek egy próbát.

Mit kell tudni a karobról? A szentjánoskenyérfa termése már évezredek óta ismert a világ különböző konyháiban, egyes hiedelmek szerint maga Keresztelő Szent János is ezt vette magához sivatagi bolyongása során. A karob számos olyan anyagtól mentes, amelyek az allergiák legfőbb okozói, így fogyasztása széles körben ajánlott a különböző érzékenységben és asztmában szenvedők számára. Többek között nem tartalmaz teobromint, amely a koffeinhez hasonló serkentő anyag, és koleszterint, valamint glutén- és laktózmentes, és nátrumszegény is. Színében és illatában egyaránt hasonlít a kakaóporra, azonban ízlelésre enyhén édesebb, így alkalmazásakor egyéb édesítők használata sem szükséges (kivéve a nagyon édes szájúak esetében). Ezen felül gazdag A- és B-vitamin forrás, nagy mennyiségben tartalmaz kalciumot és elemi rostokat. Fogyókúrázók számára is javallott, hiszen a kakaóval szemben kevesebb a zsírtartalma.

Jó ideje szemeztem TücsökBogár csokis banánkenyerével, így véletlen találkozásom a karobbal (és 1-2 megbarnult banán a hűtőben) arra ösztönzött, hogy kipróbáljam a régóta dédelgetett receptet.


Csokis-diós banánkenyér - hozzávalók:

20 dkg finomra őrölt héjas mandula
5 dkg finomra őrölt kókuszreszelék
4 dkg karobpor
5 dkg durvára vágott dió
5 dkg felaprított étcsoki (nálam 70%-os)
1 tk szódabikarbóna
3 tojás
10 dkg olvasztott kókuszzsír
2 nagyon érett banán
2 tk méz - reméltem, hogy nem egyedül eszem meg, ezért tettem bele egy kis édesítőszert is :)

A száraz hozzávalókat tedd egy tálba. A banánt, a tojásokat, a kevés mézet és a kókuszolajat botmixer segítségével pürésítsd, majd add hozzá a szárazanyagokhoz. Alaposan keverd el, majd töltsd sütőpapírral bélelt sütőformába, és 180 fokra előmelegített sütőben süsd 45-50 percig. Porított xilittel tálaltam.

A karobról az alábbi linkeken olvastam:
http://www.szeretlekegeszseg.hu/blog/karob-a-kakao-es-a-csokolade-egeszseges-alternativaja/
http://www.napfenyesetterem.hu/vegan-eletmod/mire-jo-a-karob


Megjegyzés: Próbáltam olyan képet készíteni, hogy a xilit lágyan hullik a sütire, de sajnos az én fényképezőgépem ilyen finomságokra nem képes. Aggodalomra semmi ok, ez az óriási mennyiségű "porcukor" lekerült a sütiről fogyasztás előtt! :) (DE a szép kontraszt miatt ilyen állapotában is készült egy kép).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...