2014. január 6., hétfő

Narancsos-diós sültcékla-saláta

Korábban már megírtam, hogy nem igazán vallottam magam nagy zöldség-rajongónak, azonban a hagyományos köreteket a paleo diétában el kellett felejteni, így rá "kellett fanyalodnom" a zöldségre. Igen, a diéta elején úgy gondoltam, hogy csak muszájból eszem zöldséget, és különben is, alig van csak pár, amit hajlandó vagyok megenni. Aztán a hetek múlásával egyre több felhasználást tanultam meg és lestem el nálam sokkal tapasztaltabb paleósoktól, és ma már minden zöldségben meglátom a lehetőséget - a magam számára.

Mi a céklát nem sokféleképpen készítjük otthon, leginkább eltesszük ecetes lében, esetleg hajszálvékonyra vágva salátába keverjük. Az elmúlt hetekben sok olyen újságcikkbe és receptbe botlottam, amelyek a sült cékla nagyszerűségéről és változatos felhasználásáról szóltak, így eldöntöttem, az ünnepi időszak végével én is teszek egy próbát. Most egy igazán könnyű salátát mutatok, amelyet nemcsak egyszerű elkészíteni, de merően más azokhoz képest, amiket korábban fogyasztottam.


Narancsos-diós sültcékla-saláta - hozzávalók egy személyre:

1 gumó cékla
1 narancs
1 kisebb marék durvára vágott dió/pisztácia
1 ek olívaolaj
ízlés szerint narancsbors és Himalája-só
1 kk almaborecet

A céklát alaposan mosd meg, majd tekerd be alufóliával, és tedd tepsibe. Süsd 200 fokos sütőben legalább 1 órán keresztül. Miután kihűlt, hámozd meg és vágd olyan vékony szeletekre, amilyenekre csak sikerül. Egy fél narancsot filézz ki, és fektesd a céklaszeletekre. A narancs másik felének levét facsard ki, add hozzá az olívaolajat, az ecetet, a sót és a narancsborsot, majd locsold meg a salátát. Végül add hozzá a durvára aprított diót is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...