2014. január 24., péntek

"McPaleo" almás húspogácsával

Vége a vizsgaidőszaknak! :) Muszáj volt ezt kiírnom magamból, hiszen ez egyszerre több dolgot is jelent:
1) az új szemeszter kezdetéig lesz időm főzni és kísérletezni, így reményeim szerint a blog is épülni és szépülni fog
2) szakdolgozat...ez nem kíván további szócséplést...

Ünneplésként úgy döntöttem, olyat főzök magunknak, amire már régóta (majdnem egy éve) várok, de eddig nem volt időm belefogni. A paleo előtt nem vetettem meg az ún. junk foodok egyikét sem, szívesen jártam McDonald's-ba is. Februárban azonban meglepő felfedezést tettem: nem ízlett, amit kaptam a "Meki"-ben. Pedig halas szendvicset ettem, amin talán a legjobban érződik, hogy van némi köze az eredeti hozzávalókhoz, és egyszerűen alig vártam, hogy elfogyjon a papírból. Azóta nem találkoztam egy hamburgerrel sem, de a vágyam iránta nem csökkent. Ahogy elkezdtem paleózni, az esélyek a minimálisra csökkentek, hiszen melyik gyorskajálda forgalmaz paleo-kompatibilis hamburgert?! A saját konyhánk!

Az utolsó lökést ez a recept adta, amely a kép alapján azt a reményt keltette bennem, hogy igazán finom (és egészséges) fogást készíthetek hamburger címszó alatt. Még húspogácsát sem csináltam életemben, ehhez itt kaptam segítséget. Érdekes hozzávaló benne az alma, ami egyszerre teszi nagyon különlegessé, könnyűvé és frissé a húspogácsát. Az én menümben sült zeller és 100%-os narancslé került a hamburger mellé.


"McPaleo" menü - hozzávalók:

a húspogácsához (kb. 6 db pogácsához):
50 dkg darált sertés hús
1 alma, meghámozva és lereszelve
1/2 tk szárított kakukkfű
1/2 tk porított bio mustármag
1/4 tk Himalája só
1/4 tk Cayenne-bors
1/4 tk fahéj
1,5 ek dijoni mustár
1 kisebb vöröshagyma, kis kockákra vágva
1 gerezd fokhagyma

a hamburgerzsemléhez (kb. 4 db zsemléhez):
1,5 dl nagyon finomra darált héjas mandula
2,5 ek útifű maghéj
1 tk szódabikarbóna
0,5 tk Himalája só
2 tojás fehérjéje
125 ml forró víz
kevés szezámmag

a majonézhez:
1 tojás
2-2,5 dl paleolaj és olivaolaj vegyesen
2 ek citromlé
1 tk dijoni mustár
só ízlés szerint


A húspogácsával kezdünk. Az összes hozzávalót alaposan gyúrd össze a kezeddel, majd tedd legalább 30 percre a hűtőszekrénybe, hogy összeérjenek az ízek (nálam legalább egy órát pihent).

Közben készítsd el a zsemléket. A száraz hozzávalókat alaposan keverd el, és tedd félre. Egy másik tálban a tojások fehérjét verd fel félkemény habbá. A forró vizet add a száraz hozzávalókhoz (a legjobb, ha vízforralóban melegíted fel, de ha nincs vízforralód, a csapból folyó legforróbb víz is megteszi), majd óvatosan keverd hozzá a félkemény tojáshabot. Addig keverd, amíg teljesen összeáll a tészta! Hagyd egy picit pihenni, hadd dolgozzon benne az útifű maghéj! Kis pihentetés után, vizes kézzel formálj 4 hógolyó-méretű gombócot a tésztából, és helyezd egy sütőpapírral bélelt tepsibe. Szórd meg a tetejüket egy kevés szezámmaggal. Süsd előmelegített sütőben, 180 fokon nagyjából egy órán keresztül.

Készítsd el a majonézt. Tedd a hozzávalókat egy magas falú tálkába, majd botmixerrel dolgozd össze egészen addig, amíg a krém szépen megkeményedik.

Végül vedd ki a hűtőből a húsmasszát, és oszd el hat egyenlő részre. A tenyeredben formáld a kis részeket egyenletes, tenyér méretű pogácsákká, és süsd meg felhevített kókuszolajban. (Az eredeti recept grill-lapos serpenyőt ajánl, ha rendelkeztek ilyennel, mindenképp ebben készítsétek, sokkal kevesebb lesz a zsírtartalma, így még egészségesebb lesz).

Végül állítsd össze a szendvicset. A zsemlét vágd ketté, és egy száraz serpenyőben melegítsd fel a belső oldalait. Az első felet kend meg a majonézzel, majd erre helyezd rá a salátalevelet. Ezután következik a húspogácsa, majd a paradicsom (ez most egy kis bűnözés volt, hiszen télen egészséges paradicsomot nem igazán kapni, de nekem a hamburger elképzelhetetlen nélküle), végül a sült bacon.

A zellert hámozd meg, majd vágd egyenlő méretű hasábokra, akárcsak a krumplit. Kókuszolajban süsd pirosra. Ínycsiklandozó, nem igaz? :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...