2014. február 27., csütörtök

Sajtos májas batyu

Amikor elkezdtem a paleót, mindig az édességekről álmodoztam, úgy gondoltam, azokról mondok le a legnehezebben. A vegetáriánus és paleós gasztroblogokban is az édességeket ellenőriztem le először, és azt számolgattam, melyiket mikor fogom elkészíteni, milyen sorrendben és mekkora mennyiségben. Amikor belevágtam, majdnem tartottam is magam a tervhez, bizony legalább kétnaponta csináltam valami kalóriabombát, és nem szégyelltem magam, úgy gondoltam, azzal, hogy letettem a fehérlisztet és a fehércukrot, már tettem az egészségem érdekében.

Azonban az elmúlt időszakban azt a csodát vettem észre magamon, hogy egyre többször megakad a szemem a sós finomságokon is, és nemcsak azért készítem őket, mert tartom magam ahhoz a társadalmi konvencióhoz, hogy nem élhetek édességen, hanem mert egyszerűen ezekre sokkal nagyobb szükségem van - és már tudom dekódolni a szervezetem és a testem jelzéseit.

Egykori (?) vérszegényként sokszor és sokféleképpen fogyasztottam a májat. Bár sok nünükém van, az egyik legalapvetőbb, hogy nem vagyok hajlandó gyógyszert szedni (az egyetlen kivétel a migrénes fejfájás), és amit lehet, megfelelő táplálkozással pótolok. A héten ismét "kiújult" a máj iránti vágyam, és nem volt kérdés, hogy mit készítek, miután a paleós Facebook-csoportban megpillantottam ezt a fantasztikus kreálmányt. Csak ajánlani tudom mindenkinek! Jobbik fél is nagy lelkesedéssel vetette rá magát a kis batyukra, de persze, ő nem spenótot kapott mellé ;)




Sajtos májas batyu - hozzávalók (3 szufléformához):

35 dkg csirkemáj
6 szelet bacon
1 kisebb fej vöröshagyma
ízlés szerint Himalája só, őrölt feketebors és majoránna
1 tojás
2-3 marék reszelt kemény sajt (nálam vörös cheddar)

a körethez:
2-3 marék bébispenót
kevés kókuszzsír
1 gerezd fokhagyma
1 marék pörkölt dió durvára vágva
ízlés szerint só és őrölt fehérbors




A vöröshagymát pucold meg, vágd apró kockákra, és kezdd el egy kevés kókuszzsíron megdinsztelni. Közben a májat csíkozd fel, és amikor a hagyma már kellően megpárolódott, add hozzá a májat. Szórd rá a borsot és a majorannát, azonban a sóval várj egészen a betöltésig, nehogy megkeményedjen a máj. Pirítsd meg, de nem gond, ha nem sül át teljesen, a sütőben bőven lesz még ideje. Vedd le a tűzről, és hagyd egy picit hűlni.
A szalonnaszeleteket egymásra merőlegesen fektesd a szufléformába, és a formákat tedd egy kisebb tepsibe. Melegítsd elő a sütőt 180-200 fokra. A kihűlt májhoz adj egy tojást és 2 kisebb marék sajtot, keverd jól el, és töltsd a formákba. A szalonnaszéleket hajtsd a töltelékre, majd szórd meg sajttal. Süsd egészen addig, amíg a szalonna és a sajt is szépen megpirul.

A spenótot mosd meg, és szártsd meg alaposan. Hevíts fel egy kevés kókuszzsírt, pirítsd meg benne egy kicsit az apróra vágott fokhagymát, majd dobd rá a spenótot és a fűszereket. Az előzetesen serpenyőben megpörkölt diót vágd durvára, és amikor már szinte teljesen kész a spenót, keverd hozzá.



1 megjegyzés:

  1. Csodás egy étel. Májat, spenótot imádom.Fokhagymával készítem én is a spenótot, meg zöld kaporral., de a diót még nem próbáltam eddig. Ennyi finomság együtt. Gratulálok.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...