2014. február 26., szerda

Kardamomos sültalma-krémleves mézes-diós almával

Akik rendszeresen olvassák a blogot, nem lepődnek meg azon, hogy ismét levest hoztam...kivéve engem :) Bár soha nem tartottam magam levesrajongónak, folyamatosan levest kívánok. Biztosan a hideg teszi...legalábbis ezzel magyarázom ezt a furcsa jelenséget. Majd telefonálok Muldernek és Scully-nak, hogy nyomozzák ki ezt a "paranormális" esetet a konyhámban! Az elmúlt időszakban mindig zöldségből készült, talán azért is, mert a szezonális gyümölcsöket inkább nyersen szeretem, mint megfőzve.

Egyik nap azonban arra keltem, hogy édesanyám utánozhatatlanul finom ananászos almalevese után vágyakozom, így jött az elhatározás, hogy megpróbálom "kifejleszteni" a saját almalevesem. Bár nagy kedvencem a zöldalma, az mégiscsak nyersen az igazi (és leveshez igen drágállottam), így végül a pénztárcakímélőbb Idared mellett döntöttem. Sok helyen körbenéztem, ki hogyan fűszerezi és milyen alapanyagokkal párosítja az almát, végül Edó receptje inspirált a legjobban, némi változtatást eszközölve, saját ízlésre szabva. Ez a verzió most szegfűszeget is tartalmaz, de ha legközelebb készítem, vaníliával fogom helyettesíteni, úgy még finomabb lesz...de lehet ennél is finomabb? :)




Kardamomos sültalma-krémleves mézes-diós almával - hozzávalók:

a leveshez:
3 nagyobb alma
6 dl víz
2 dl kókusztej
fél citrom leve
2 tk őrölt kardamom
1 tk őrölt fahéj
1/2 tk őrölt szegfűszeg
1 db csillagánizs
7 ek eritrit - sajnos, a vásárolt almák nem voltak elég édesek, így ekkora mennyiséget igényelt, de azt ajánlom, mindenképp kevesebbel kezdd, és folyamatosan adj hozzá többet, ha szükséges
1 ek méz

a levesbetéthez:
1 kisebb alma
1 ek méz
1 marák durvára aprított dió




Az almákat mosd meg alaposan, vágd ketté őket, a magházakat távolítsd el, és egy kiskanál segítségével a vágott felét kend meg mézzel. 180-200 fokra előmelegített sütőben süsd meg az almákat. Közben a vízhez add hozzá a fűszereket és tetszőleges mennyiségű eritritet, és forrald fel. Ha az almák elkészültek, egy villa segítségével távolítsd el a héjat, és vágd apró kockákra a gyümölcshúst. Add hozzá a fűszeres vízhez, dúsítsd kókusztejjel, és egy botmixer segítségével turmixold teljesen homogénné. Tedd vissza a tűzre, és hagyd, hogy újra felforrjon.

A levesbetéthez az almát hámozd meg, és vágd kisebb kockákra. Hevítsd fel a mézet egy teflonos serpenyőben, és amikor már habzik, add hozzá az almát. Amikor az alma már eléggé megpuhult, dobd rá a durvára vágott diót is, és párold még 4-5 percig.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...