2014. február 20., csütörtök

Négyborsos csirkemell fokhagymás bébispenóttal és pirított gombával

Az alábbi fogás nevének legépelése több időt vett igénybe, mint az elkészítés :)

Tovább folytattam a "hogyan kedveltessük meg a felnőtt Ritával a gyermek Rita utált zöldségeit"-projektet, és az e heti "áldozat" a spenót lett, annak is a sokkal zsengébb és finomabb bébi változata. Számtalan alkalommal próbálkoztam megkedvelni (egykori vashiányosként) ezt a vasban rendkívül gazdag zöldséget, de akármivel dúsítottam és ízesítettem, semmi nem nyerte el a tetszésem. Azonban beigazolódni látszik édesanyám kedvelt mondása, amely szerint a szervezet mindig jelez, hogy mire van szüksége, és ez bizony felülírja a szeretem-nem szeretem koordinátákat is.

Ahogy sétálgattam a zöldséges pultok között, egy kis doboznyi bébispenót mosolygott rám, és ellenállhatatlan késztetést éreztem, hogy megvásároljam. Megcsináltam ebédre, és láss csodát, ízlett! Nem mondom, hogy felugrott a népszerűségi lista élére, de határozottan nem az utolsó alkalom volt, hogy megfordult a konyhámban.



Négyborsos csirkemell fokhagymás bébispenóttal és pirított gombával - hozzávalók:

25 dkg csirkemell
1 ek kókuszzsír
ízlés szerint só és borskeverék (fekete-, fehér-, zöld- és rózsabors mozsárban összetörve)

2-3 nagy marék bébispenót
1 nagyobb gerezd fokhagyma
kevés kókuszzsír
ízlés szerint só és borskeverék

25 dkg gomba
1 ek kókuszzsír
ízlé szerint só és fehérbors - aki kedveli, majorannát is tehet rá!

A csirkemellet mosd meg, itasd le róla a vizet, sózd és borsozd a feléd néző oldalát. Egy teflon serpenyőben hevítsd fel a kókuszzsírt, majd tedd bele a csirkemellet a fűszeres oldalával lefelé. Sózd és borsozd a másik oldalt is. Sülés közben folyamatosan locsolgasd a kókuszzsírral és a csirkemellből kisült zsiradékkal. Amikor már megpirult, fordítsd meg, és egy fedő segítségével takard le, hogy a keletkező gőzben megpárolódhasson és átsülhessen. Körülbelül 30-35 perc, amíg teljesen elkészül.

Közben mosd meg a gombát, és vágd negyedekre. Egy serpenyőben hevítsd fel a zsiradékot, és dobd rá a gombát. Hagyd, hogy teljesen elfője a levét. Amikor hallod, hogy serceg a visszamaradt zsiradékon, sózd és borsozd. Pirítsd egészen addig, amíg szép pirosas-rozsdás színt nem kap.

A spenótleveleket mosd át, majd itasd fel róla a vizet. Hevítsd fel a kókuszzsírt, és tedd bele az egészen vékonyra szeletelt fokhagyma gerezdet. Amikor már érzed a fokhagyma illatát, dobd rá a spenótot és a fűszereket. Körülbelül 5-6 perc kell neki, amíg teljesen átfő. Ugye, hogy nem is tartott sokáig? :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...