2014. február 13., csütörtök

Céklakrémleves gombával és avokádóval

Ismét leves. Nem tudom, mi ütött belém az elmúlt hetekben, de szilárd ebédet nagyon kevés alkalommal kívántam, inkább levest ettem volna. A napokban belekukkantottam a hűtőbe, hogy mit tudnék felhasználni leves utáni vágyam csillapítására. Meglepő hozzávalókkal találkoztam: cékla, gomba és avokádó. Furcsa, különleges, egyáltalán nem szokványos párosítás lenne, ha belevágnék. Belevágtam, úgy voltam vele, nem veszítek sokat akkor sem, ha esetleg nem sikerülne.

De sikerült. A cékla földes ízét nagyon sokan nem szeretik, de pikáns fűszerekkel és cseles hozzávalókkal sokat lehet rajta finomítani. Az én céklalevesem citrommal, korianderrel és vörös currypasztával lett megfűszerezve, ezáltal nagyon friss az összhatás, a gomba pedig tovább tompította azt a bizonyos földízt. Az avokádó pedig kellemessé, krémessé tette a fogást. Vigyázzunk azonban, hogy az avokádót csak a végén tegyük bele, főzés hatására könnyen megkeseredik. Levesbetétnek tökmagot és cheddar sajtot is használtam, mindkettővel nagyon ütős volt.




Céklakrémleves gombával és avokádóval - hozzávalók (kb. 4 személyre):

2 kisebb cékla
1 avokádó
7-8 szem gomba (nálam most közepes méretű csiperke)
1 kisebb fej vöröshagyma
1 ek vörös currypaszta
1-1,5 tk őrölt koriandermag
fél citrom leve
1 gerezd fokhagyma
kevés kókuszzsír (kb. 1 ek)
kevés forró víz és kókusztej
ízlés szerint Himalája só (kb. 1-2 tk)



A vöröshagymát vágd apró kockákra, és a reszelt fokhagymával együtt dinszteld meg egy kevés kókuszzsíron. Közben pucold meg a céklát, és vágd kisebb kockákra. Tégy hasonlóan a gombával is. Amikor a hagyma már kellőképpen megpuhult, add hozzá a fűszereket a citromlé kivételével, majd a céklát és a gombát is, és forgasd át alaposan a fűszeres-hagymás alappal. Öntsd fel vízzel addig, hogy teljesen ellepje, és főzd teljesen puhára.
Közben az avokádót hámozd meg, és tedd egy késes aprítóba. Adj hozzá egy kevés forralt vizet és kókusztejet, csupán annyit, hogy egy könnyű, viszonylag sűrű krémet kapj a turmixolás végén.
Amint megfőttek a zöldségek, húzd le a tűzről a fazekat, és egy botmixer segítségével pürésíts. Ha sűrűnek találod, öntsd fel még vízzel, és tedd vissza a tűzre addig, amíg még egyszer felforr. Zárásként keverd hozzá az avokádókrémet és a citromlevet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...