2014. március 25., kedd

Pestós cukkinifőzelék

Pár napja ismét megadatott a lehetőség, hogy piacon, pontosabban a Vásárcsarnokban vásárolhassak. Be kell vallanom, imádom a Csarnok hangulatát. Azt a rengeteg embert és a nyüzsgésüket, a sok friss alapanyag átható, semmivel sem összehasonlítható illatát, a húspultok rózsaszínjeit, és igen, az árusok csipketerítőiért is teljesen odavagyok! Ráadásul a múlt alkalommal székely napokat tartottak az épületben, így számtalan házi készítésű, teljes mértékben bio termékkel is megismerkedhettem, még ha csak látásból is. A Csarnokban van egy kedves hölgy (valahol középtájon), akinek nemcsak az áruja meseszép, hanem engem is mindig vidámabbá tesz, olyan bájos és nyitott természete van, kevés hasonló emberrel találkozni a mindennapokban. Meg is leptem pár üres tojástartóval, neki úgyis nagyobb szüksége van rá, mint nekem, mi kettővel is elvagyunk.

Ahogy válogattam a zöldségek között, meglepetésemre igen szép, egészséges, és nem túl drága cukkinikbe botlottam, és mivel a cukkini különben is az egyik kedvenc zöldségem, nem tudtam megállni, hogy ne vegyek belőle fél kilónyit. Már régen kinéztem egy könnyű és igen izgalmas receptet az egyik kedvenc blogomon, így semmi sem tudott visszatartani attól, hogy most végre el is készítsem. Sajnos, ahogy készen lett az nagy gasztronómiai mű, szomorúan olvastam, hogy a blog határozatlan idejű szünetet tart. Beatrix munkái egytől egyig mesterművek, nemcsak a receptek, hanem a képek is! Ritkán látni ennyire szépen és látványosan megkomponált, gusztusos ételeket. Irigykedve figyeltem mindig a képeken megjelenő eszközöket és kiegészítőket is, és csak ámultam, mennyi kreativitás szorult ebbe az egy emberbe. Remélem, hamarosan ismét olvashatom Beatrix jobbnál jobb kreálmányait és álmélkodhatok a képein. Egy biztos: a Dizájnmenza a személyemben egy olvasót biztosan nem veszített el!




Pestós cukkinifőzelék - hozzávalók:

50 dkg cukkini
1 kisebb fej vöröshagyma
1 ek olivaolaj
2 ek kókusztejszín (Cocomas)
1 nagy csokor bazsalikom
1-2 dkg reszelt parmezán
1-2 dkg pirított fenyőmag
2 kicsi gerezd fokhagyma
0,5 dl olivaolaj
ízlés szerint só és bors




Először készítsd el a pestót, nem árt neki, ha összeérnek benne az ízek (akár előző nap is összeállíthatod). A bazsalikomleveleket a fokhagymával, a fűszerekkel és a fenyőmaggal tedd egy késes aprítóba, és őröld egészen finomra. Add hozzá a parmezánt, majd kisebb adagokban az olivaolajat is, amíg nem kapsz egy kellemesen selymes állagú krémet.




A cukkiniket mosd meg alaposan (hiszen most rajtahagyjuk a héját is), és egy uborkagyalu segítségével szeleteld egészen vékonyra. Sózd be, és tedd félre 10 percre, hadd engedjen egy kis vizet. A megtisztított hagymát vágd kis kockákra, és egy magasabb falú lábasban dinszteld meg egy kevés olivaolajon (vagy kókuszzsíron). Dobd rá a cukkiniszeleteket, és párold addig, amíg megpuhul, de ügyelj, hogy a közepe egy kicsit roppanós maradjon (én úgy szeretem, ha a zöldségek nincsenek teljesen vagy túlságosan nagyon megfőzve). A kókusztejszínt keverd el a pestóval, majd add hozzá a párold cukkinihez. Hagyd, hogy egyet rottyanjon, és már tálalhatod is (ha szereted, a tetejére szórhatsz pirított fenyőmagot). Az egész művelet nem vesz többet igénybe, mint 30 perc, ezt garantálom! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...