2014. március 26., szerda

Hamis banános-mogyorós sajttorta

Fiatal emberként, tojáshéjtól is csak félig megszabadultan nem nagy titok, hogy albérletben élünk. Imádom a helyet, nagyon jó környéken van, minden stratégiailag fontos helyszín könnyen és gyorsan megközelíthető, az ára sincs az egekben, de természetesen itt sem fenékig tejfel minden. Példának okáért, és egy kezdő gasztroblogger számára ez igen is nagyon nagy probléma, nem magam választom meg a sütőm. Réges-régi (bár korántsem ócska) gáztűzhelyem nem hagy cserben, ha csak a felső rózsáit használom, például levest főzök, de ha a sütőrészre van szükségem, mindig összeszorul a gyomrom.

Hány meg hány alkalommal fordult elő, hogy valami csak azért nem sikerült szépre/nem leégetve stb., mert ezen a sütőn egyszerűen képtelenség beszabályozni a hőmérsékletet. A legalacsonyabb fokozaton is ontja magából a hőt, és hát a hőeloszlás sem a legfantasztikusabb. (Talán ezért fordultam a nyers édességek felé?) Gasztrobloggerségem kezdetén isteni citromos pitét készítettem, aminek sajnos csak az íze volt fergeteges, a külseje annyira vállalhatatlan volt, hogy a fényképeket nem mertem megosztani a blogon, nem akartam szégyenkezni miatta.

Amikor megláttam Trollanyu paleósított mogyorós banántortáját, rögtön tudtam, hogy el fogom készíteni, mert:
1) imádom a sajttortát,
2) imádom a banánt,
3) imádom Trollanyu recepjeit :)

DE már a képek alapján is sejtettem, hogy nekem nem lesz ilyen gyönyörű végeredményem, ehhez az én sütőmnek minőségi javuláson kellene átesnie, és ezen az imádkozás nem fog segíteni ("kérlek, sülj át rendesen; kérlek, süsd meg rendesen; kérlek, ne hagyd, hogy megrepedezzen a teteje..."). Természetesen megrepedt és túlsült, de az íze mennyei. Próbáltam elfedni a kisebb-nagyobb hibákat (inkább kevesebb, mint több sikerrel), de most nem ódzkodom megmutatni a végeredményt, hiszen ezt a tortát MINDENKINEK meg kell kóstolnia! :) Hangyányi változtatásokat eszközöltem csak (én jobban szeretem, ha több a "tészta", és a banánt szerintem jól kiegészíti a citrom íze).




Hamis banános sajttorta - hozzávalók:

az alaphoz (18 cm-es tortaforma):
18 dkg tisztított, pörkölt törökmogyoró
2 ek kókuszzsír
1/2 tk fahéj
1-2 ek eritrit

a krémhez:
3 kisebb banán, héjában megsütve
2-3 ek eritrit - szerintem a banán édessége is elegendő, édesszájúak azonban mindenképp pótolják ki
3 kisebb tojás
1 dl kókusztej (60%-os Aroy-D)
0,7 dl kókuszkrém (Cocomas)
fél citrom leve - aki szereti savanykásabban, beleteheti az egész citromét is! :)
1 vaníliarúd magjai




A pörkölt mogyorót az eritrittel és a fahéjjal tedd késes aprítóba, és őröld egészen finomra. Add hozzá a kókuszzsírt is, és keverd egészen krémes állagúvá (az eredeti recept szerint elég elmorzsolni a zsírt a mogyoróalapban, de végeredmény szempontjából mindegy, melyik módszert választod). A tortaforma aljába vágj sütőpapírt, és nyomkodd bele a kész keveréket. Pihentesd a hűtőszekrényben fél óráig.



A banánokat mosd meg alaposan hideg vízzel, majd helyezd sütőpapírral bélelt tepsibe, és 180 fokos sütőben süsd addig, amíg a héja teljesen megfeketedik. Hagyd kihűlni. A kihűtött, héjától megszabadított banánokat késes aprító segítségével pürésítsd. Add hozzá a kókusztejet és a kókuszkrémet, az eritritet, a citromlevet és a vaníliát, majd egyesével a tojásokat is. Öntsd a mogyorós alapra, és 180 fokos sütőben süsd addig, amíg a krém megszilárdul. Akkor jó, ha már szilárd, de mégis egy kicsit rezgős marad. Hagyd kihűlni, majd tedd a hűtőszekrénybe pár órára, vagy egész éjszakára. Tetejét feldíszítheted banánkarikákkal és pörkölt mogyorószemekkel is.




Megjegyzés: ha nem szeretnéd sütéssel tölteni az idődet, és arra várni, mikor hűl már ki ez a fantasztikus édesség, vess egy pillantást a blog legnépszerűbb bejegyzésére, a nyers banános sajttortára! :) Recept itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...