2014. március 31., hétfő

Nyers vegán almáspite golyó

Hétvégén mindketten itthon voltunk, így megadtam a módját, és rendes, háromfogásos ebédet készítettem galamblevessel, rakott csirkemellel és sütivel...vagy legalábbis süteményhez nagyon hasonló édességgel.

Kamaszkoromban édesanyám almás pitéje kihagyhatatlan eleme volt a vasárnapi ebédeknek, amit szívesen pakoltunk be heti elemózsiának is a kollégiumba (de sokszor mentett meg a nap végén...hiába, no, nagyon finnyás vagyok, amihez rendhagyó mértékben járult hozzá az iskolai menza). Imádtam a fahéjas párolt almát, a ropogós, mégis puha tésztát, a porcukrot a tetején, jajj, még most is összefolyik a nyál a számban. Most hétvégén - főleg az aranyló húsleves felett - megint eszembe jutott ez az almás csoda, viszont ahhoz már lusta voltam, hogy nekiálljak tésztát nyújtani és almát párolni. Szerencsém volt, minden hozzávalót megtaláltam itthon egy nyers változathoz.

A nyers golyók és süteményalapok esetén nem fontos, de jó-tudni szabály, hogy ugyanakkora mennyiségű datolyát/mazsolát/egyéb aszalt gyümölcsöt használjunk fel, mint magvat (én elsősorban mandulát és diót szoktam használni, de működhetnek napraforgómaggal, kendermaggal és tökmaggal is). Első látásra úgy tűnhet, hogy a nyers vegán édességek egy kaptafára készülnek, de az elkövetkezendő napokban és hónapokban be szeretném Nektek bizonyítani, hogy mennyire sokoldalú ez az elkészítési mód is :)




Nyers vegán almáspite golyó - hozzávalók (kb. 15-16 db):

1 bögre (2,5 dl) aszalt datolya
1 bögre mandula és dió vegyesen
3/4 bögre almaszirom
1/2 tk fahéj
egy csipet Himalája só

bevonat: eritrit és fahéj




Az összeállítás végtelenül egyszerű. Az almaszirmot és a magvakat tedd késes aprítóba, és őröld durva szemcsés lisztté. Add hozzá a datolyát és a fahéjat, és keverd addig, amíg nem kezd egy kicsit összeállni (ha az alma vagy a datolya túl száraz, és nem akar összeragadni a tészta, adj hozzá egy kevés vizet). Vizes kézzel formázz diónyi nagyságú golyókat, és hempergesd meg őket a fahéjas eritritben. Már kész is vagy, igaz, mennyire könnyű volt? ;)





1 megjegyzés:

  1. Ez valami fantasztikus lett,még a nem paleo családtagjaim is falták.
    Köszi a receptet:))Gyakran jövök finomságokért.
    Üdv
    Cirmi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...