2013. november 20., szerda

Sokmagvas "luxus" kenyér

Igen, luxus, mert nemcsak magokban, és így ásványi anyagokban rendkívül gazdag, hanem az összetevők árát tekintve sem alsó kategóriás, de úgy voltam vele, egyszer mindent ki kell próbálni. Kalandvágyamnál csak a magvak iránti olthatatlan rajongásom volt meggyőzőbb. Sokáig azt hittem, a különböző magvak és csonthéjasok nem tesznek jót a bőrömnek, őket okoltam például a tinédzserkori pattanásaimért is (utóbb kiderült, nem teljesen alaptalanul, ugyanis a dió valóban ilyen hatással van rám, de annyira szeretem, hogy a kedvéért hajlandó vagyok elviselni azt a kevés pattanást a homlokomon). Ma már megbizonyosodtam, hogy kellő odafigyeléssel hódolhatok a rajongásom tárgyainak anélkül, hogy sállal kellene takargatnom az arcomat. :) A pékségekben vásárolható kenyerek közül is mindig azok voltak a kedvenceim, amelyek tartalmaztak valamilyen magot, legyen akár tökmag, akár napraforgómag, akár csak egy kevés szezámmag.


Sarah Britton blogját egyszerűen imádom. Annyira szemkápráztatóak a képek, hogy nem tudok betelni velük, és szívem szerint azonnal elkészítenék minden ételt itthon, a saját konyhámban. Bárcsak én is ilyen kreatív szakáccsá válhatnék, mint Sarah! :) Jó érzés, hogy amíg fejlesztem magam szakácsnőként és receptíróként, ilyen fantasztikus blogokra támaszkodhatok, ha kifogyok az ötletekből, vagy ha csak szimplán valami újra vágyom. Meg kell említenem, hogy a képen látható kenyér nem 100% paleo, a zabpehellyel kötöttem némi kompromisszumot, de mindenkit bíztatok arra, hogy készítse el, mert páratlan ízélmény.



Sokmagvas "luxus" kenyér - hozzávalók:

145 g bio zabpehely
135 g napraforgómag
90 g lenmag
65 g törökmogyoró - nálam héjas
50 g aszalt, cukormentes vörösáfonya - ez eredetileg nem szerepelt a receptben, de szerettem volna valamilyen színnel feldobni a kenyeret, és hirtelen ezt találtam itthon :)
2 ek chia azték zsálya mag - fantasztikus omega 3-forrás
4 ek útifű maghéj
1 tk tengeri só
1 ek méz
3 ek kókuszzsír - megolvasztva
375 ml víz

A száraz hozzávalókat tedd egy teflonos kenyér-sütőformába, és keverd el alaposan. Egy kis tálban keverd el a vizet, a mézet és a megolvasztott kókuszzsírt, majd öntsd a magkeverékre. Dolgozd át, majd hagyd egy kicsit pihenni (ez nálam 2 óra hossza volt, ez idő alatt sült meg a vacsorára szánt hús a sütőben). Süsd 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig, majd emeld ki a formából, helyezd a sütő rácsára, és tedd vissza még 30-40 percre, hogy szép kérget kaphasson. Nem baj, ha egy kicsit odakap, az ízén mit sem változtat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...