2013. november 10., vasárnap

Tejfölös-gombás sertéscomb

Vasárnap lévén valamilyen tartalmas ebédre vágytam...választásom az is könnyítette, hogy ez alkalommal kettőnknek készítettem az ebédet, és a háztartásban lévő férfiember ebben a tekintetben (és még sok másban is) elég régi vágású: a vasárnapi ebéd szerves része a HÚS. Abban megoszlanak a vélemények, hogy ki melyiket részesíti előnyben, de mivel általában csirke kerül az asztalra, így most váltottam, és disznóból varázsoltam egy nagyon finom fogást a kis családi asztalunkra.

Egy-két szemöldök biztosan magasra szaladt a cím láttán: tejfölös sertéscomb egy paleós konyhájában? Nos, igen. Édesanyám sok mindenben segít nekem a mai napig, és ez alól a diétám sem kivétel. Ő vett rá, hogy próbáljak ki egy-egy olyan terméket, amelyet kifejezetten laktózérzékenyek számára fejlesztettek ki, így került a hűtőnkbe laktózmentes tejföl. Állagra és színre megtévesztésig hasonlít az "igazi" tejfölre, de annál egy kicsit savanykásabb.


Tejfölös-gombás sertéscomb - hozzávalók:

50 dkg sertéscomb
2 ek sertészsír
30 dkg gomba
1 kis pohár (laktózmentes) tejföl
ízlés szerint só és Cayenne bors

Vágd a sertéscombot vékony csíkokra, és dobd a felhevített zsiradékra. Fedő alatt párold. Amikor a hús már majdnem kész, add hozzá a gombát, fedd le ismét. Ha a gomba már kellő levet eresztett, vedd le róla a fedőt. Párold egészen addig, amíg teljesen elfövi a levét, majd keverd hozzá a tejfölt. Hagyd még egyet rottyanni, és már tálalhatod is. Én magában fogyasztottam, Jobbik fél tésztát kért hozzá.

Megjegyzés: egy kedves blogger hölgy, aki már sokkal régebb óta foglalkozik a diétával, felvilágosított, hogy bár valóban laktózmentes, a laktózmentes tejföl mégsem összeegyeztethető a paleo diétával. Amikor az ember azt hiszi, mindennek alaposan utánanézett, kiderül, hogy nem is tévedhetett volna nagyobbat. Sajnos, az ember könnyen elhiszi, hogy a laktózmentes is jó lesz, ha akkora rajongója a tejtermékeknek, mint jómagam is. A recept úgy módosul, hogy aki paleósként mindenképp "tejfölösen" szeretné készíteni, kesudiótejföllel felválthatja, mindenki más olyan tejfölt használ, amilyen jólesik neki :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...