2013. november 6., szerda

Fokhagymás-parmezános-rozmaringos keksz

Az elmúlt időszakban megállt a súlyfeleslegem apadása, így hatalmas lépésre szántam el magam, és még visszább vettem a desszertfogyasztásom. Tudom, tudom, a siker esélyét növeli, ha némileg radikálisabb módszerekhez folyamodunk, például azon nyomban lemondunk a vágyott dologról az egyenletesen csökkentett adagok helyett. Azonban én a nehezebb utat választottam (hiába, tanulás közben muszáj valamit rágcsálnom), és édes desszertek helyett inkább a sósakra váltottam, abban reménykedve, hogy ez a lépés megkönnyíti a leszokás folyamatát.

Elhatározásomat a Mézigörlnél talált fantasztikusnak tűnő recept is segítette, amint megláttam, eldöntöttem, még a héten megsütöm. Bevallom, kicsit időigényes, de minden rászánt percet meghálál. Laktató, különleges ízvilágú, nem mindennapi keksz. Biztos elkészítem még a jövőben is, bár lehet, legközelebb kicsit kevesebb fokhagymát teszek bele ;)


Fokhagymás-parmezános-rozmaringos keksz - hozzávalók:

25 dkg héj nélküli, finomra őrölt mandula
5 dkg finomra őrölt kesudió
2 púpozott ek reszelt parmezán
4-5 gerezd zúzott vagy reszelt fokhagyma
1-2 mk őrölt rozmaring
1 mk só
ízlés szerint őrölt feketebors
2 egész tojás
2 dkg olvasztott zsiradék (nálam sertészsír)

A hozzávalókat gyúrd össze egy tálban, majd tedd a hűtőszekrénybe pihenni legalább 30 percre. Miután elegendő ideig pihentetted, a kezeddel formázz a tésztából kis golyókat (nagyjából diónyi méretűeket), majd egy egyenes talpú pohárral lapítsd az általad kívánt vastagságúra. A nyers kekszeket helyezd egy sütőpapírral bélelt sütőlapra, és süsd 180 fokra előmelegített sütőben addig, amíg az alja szép halványbarna nem lesz (nagyjából 10 perc).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...